- Komunikaty
- Opublikowano:
Nie zapomnij złożyć deklaracji śmieciowej
Wydział ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji Urzędu Gminy Dobra przypomina o obowiązku składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnym przez każdego właściciela nieruchomości.

– W związku ze zdarzającymi się przypadkami niedopełnienia obowiązku złożenia deklaracji przez nowych mieszkańców przypominamy, że na terenie Gminy Dobra nowy właściciel nieruchomości zobowiązany jest złożyć pierwszą deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnym w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na niej odpadów – informuje Anna Budzyńska, kierownik Wydziału ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji Urzędu Gminy Dobra.
Pozostali właściciele nieruchomości składają nową deklarację do 10 lutego każdego roku kalendarzowego. Podstawą ustalenia wysokości opłaty na rok 2022 jest ilość zużytej wody z danej nieruchomości w roku 2021 (informacja uzyskana z Wodociągów Zachodniopomorskich – przyp. red.).
Właściciel nieruchomości, który nie złoży deklaracji w terminie, podlega karze grzywny.
– Ponadto, w razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji, w drodze decyzji, zostanie określona wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze – tłumaczy Budzyńska.
Druki deklaracji dostępne są w Wydziale ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Egzekucji, mieszczącym się przy ul. Granicznej 39B w Dobrej lub na stronie internetowej Urzędu Gminy Dobra.
Autor: Gracjan Broda, Foto: Gracjan Broda